نماينده شوراي عالي آموزش و پرورش در استان سيستان و بلوچستان؛

مکلف به حراست و صیانت از هویت ایرانی اسلامی در مدارس هستیم

معاون آموزش متوسطه سیستان و بلوچستان گفت: این نشست به منظور شناخت هویت ایرانی_اسلامی با توجه به اهمیت آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت توجه به جهاد تبیین، ویژه مدیران دوره متوسطه و معاونین پرورشی شهرستان زاهدان برگزار شده است.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، علی سالاری در نشست بصیرتی «جهاد تبیین» ویژه مدیران مدارس متوسطه و معاونین پرورشی شهرستان زاهدان که در محل سالن همایش‌های کانون شهید مسلم کیخا برگزار شد، اظهار کرد: امام هادی علیه السلام در حدیثی می فرمایند "به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت های گذشته، با تصمیم و اراده قوی جبران کنید."

وی افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی در جمع مدیران نمونه کشوری و مسئولین وقت به یک نکته کلیدی در خصوص عدم تحقق و اجرای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره می فرمایند.

معاون آموزش متوسطه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی می‌فرمایند "مسئله سند تحول مسئله دل شاد کننده ای نیست. بیش از ده سال پیش این سند ابلاغ شد و وزرای مختلفی طی سال های مختلف گزارشات مختلفی دادند." یعنی آنچه واقعیت دارد این است که به این سند مهم عمل نشده است.

وی ادامه داد: در واقع این تذکر و تلنگر ما را باید به سمت یک فکر عمیق ببرد که ما کجای این تلنگر قرار داریم و کجای این تذکر هستیم.

سالاری گفت: چرا سند تحول بنیادین اجرا نشد و مقام معظم رهبری مدظله العالی این تلنگر را عنوان فرمودند؟ این از باب اهمیت سند تحول بنیادین و مفادی که در این سند وجود دارد است. در واقع هر آنچه کوتاهی و قصور است از ماست و قطعاً معلمان ما تلاش های خودشان را کرده‌اند اما این نوع بیانات برای ما که در آموزش و پرورش هستیم قابل تأمل و تفکر است.

وی افزود: امام هادی علیه السلام می فرمایند: "افسوس های قدیم را بیاد آورید و برنامه‌ریزی کنید برای جبران آن"

معاون آموزش متوسطه اداره کل عنوان کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانات اخیر نیز جهاد تبیین را متذکر شدند و اهمیت جهاد تبیین را برای همه ما ابلاغ فرمودند در واقع می طلبد که برای اهداف و فعالیت هایی که در دوره متوسطه در سند تحول بنیادین برای ما ابلاغ شده است، برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: این نشست برای شناخت هویت اسلامی ایرانی هم راستا با اهمیت آن در آموزش و پرورش و ضرورت توجه به بحث جهاد تبیین ویژه مدیران مدارس متوسطه و معاونین پرورشی شهرستان زاهدان برنامه ریزی و برگزار شده است.

سالاری یادآور شد: مقام معظم رهبری مدظله العالی با نگاه به اینکه این هویت اسلامی ایرانی دو روی یک سکه هستند در سال ۱۳۸۵ فرمودند جوان ایرانی باید حقیقتاً به ایرانی بودن خود افتخار کند و علاوه بر تکیه بر مواریث تاریخی و فرهنگی این سرزمین از موقعیت کنونی ایران اسلامی مفتخر و سرافراز باشد.

وی افزود: ایشان در سال ۱۳۹۲ می فرمایند ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم که یک الگوی اسلامی ایرانی است که از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد از نیازها و سنت های ایرانی بهره می برد به عنوان یک الگوی مستقل.
معاون آموزش متوسطه سیستان و بلوچستان بیان کرد: فقط کافیست این کلید واژه ها و این مفاهیمی را که مقام معظم رهبری مدظله العالی در گذرگاه های تاریخی بسیار حساس، بیان می‌فرمایند به عنوان مسیر راه قرار دهیم.
وی ادامه داد: برای ما به عنوان یک تکلیف است تا جوانان و نوجوانان ما بتوانند مدافع این هویت بسیار مهم در کشور و استان باشند و این مهم تنها با همکاری و همیاری معلمان و مدیران مدارس رخ خواهد داد.